sobota 1. srpna 2015

P O S L E D N I U R B E X V N E M E C K U...





Zdravim vas pratele!

Opet v Nemecku…tentokrat opusteny kostel a stare krematorium. Oboji je jiz samozrejme davno nepouzivane. V kostele, po ranu, mrzne az praska a ranni slunce vytvari , zkrz okna, krasne prusvity,  tedy sajny, spravne cesky receno. Krematorium je ale mnohem strasidelnejsi /jen tu tak narazit na holohlaveho Rudolfa Hrusinskeho/ je v nekolika urovnich, vsude schody a schudky a zabradli. A take nekolik velmi roztomilych peci. Misto je to docela strasidelne, mohlo by byt...ale vlastne ani neni…vsechny duse jsou jiz eteru, nebot zde nikdo nezemrel ani nijak tragicky nezahynul.
V byvalem Vychodnim Nemecku, at je to jiz provincie Sachsen, Sachsenanhalt, nebo Brandenburg, je dnes docela bida a musim rici ze I stav jinych zemi Evropy mne cim dal tim vice zarazi. Je to jiz videt prakticky vsude, neudrzovane budovy, mosty, chodniky, na vsem prach a spina, kterou jiz nikdo leta  necisti…tyhle moje Urbexove cesty mne zacinaji cim dal tim vice deprimovat. /O tuto uvahu jsem se tusim s vami v minulosti jiz jednou podelil/Je zvlastni, jak dnes jiz tento trend je cim dal tim vice popularni. Foceni opustenych mist…co dodat, vsechna ta opustena mista v desolatnim stavu,nemocnice, psychiatricke lecebny,materske skolky, kostely, klastery. Jako kdybychom se pripravovali na to, ze brzy budeme vsichni zit v jakesi apokalypse, tedy v koncich lidske civilizace.
Pripada mi, ze mne foceni atmosfer techto opustenych mist v rozpadu ci rozkladu vzdy jeste nejak bavit bude, ale jen takove male info o mne: Zacinam asi jiz byt mirne povercivy ci co ale vsechna ta mista kde se stalo jiz buh vi co /a nemusi to byt jen veznice ci koncentracni tabory/ ale rekneme staci napriklad tuberkulozni kliniky, ve kterych zemrela spousta lidi a take deti, osob,  ktere jeste vubec i co umirat nemeli. Jejich neosvobozene duse neustale proudi chodbami techto objektu a nemohou tyto prostory opustit. Ne kazdy v to veri, ja ale jsem mel jiz pred ocima tolik materialu, ze jsem v to pevne presvedcen. Zacal jsem jiz take pred casem nosit ssebou vetsi kus kristalu, doufaje, ze mne bude ocistovat a mam takovy pocit ze to pomaha. Ta esotherika je opravdu vec, pratele!
Vazne a to jiz delsi cas uvazuji o tom ze zacnu fotit sovy nebo vydry ci akvarijni rybky, mozna. Nebo motyli ci mraky, nevim.
Prave jedu vlakem a nalevo pozoruji z okna lisku, bezici v mirne zasnezenem poli…bezi rychle a pripada mi ze bezi  stejne rychle jako jede muj vlak...






















Žádné komentáře:

Okomentovat